Det känns bättre efteråt

Idag hade jag troligtvis den mest intressanta lektionen jag hittills upplevt.
Vi satt en grupp tjejer på matten och började prata om förhållanden. Vi hade alla vår egna syn på det och var inte rädda för att dela med oss av den. En av oss trodde inte på kärlek, hon har gått igenom mycket den senaste tiden och hon kunde helt enkelt inte förstå att det fanns äkta kärlek. Jag har upplevt kärlek i snart ett år nu och hade därför till en början svårt att förstå varför hon inte tyckte som jag men efter flera minuters pratande började jag tänka tillbaka på hur jag hade det innan jag träffade Morgan. 
På den tiden var det absolut inte frid och fröjd. Jag trodde inte på kärlek, jag kommer ihåg hur jag har sagt det till Sara när vi legat vakna om nätterna. Jag trodde inte att ett förhållande var värt att kämpa för och jag trodde verkligen inte att det fanns något positivt med att vara i ett. 
Det var skönt att prata av sig. Jag tog upp både gammalt och nytt och lyssnade på flera personers syn på kärlek. Det var lärorikt och jag märkte att det inte alls betyder samma sak för mig som för många andra. Men det jag lände mest av allt var hur skönt det är att prata av sig. Att släppa allt och bara säga det som kommer upp i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0