Cancer

Det varade inte länge förrän mina tankar drog iväg och jag fastnade i vad de pratade om på tvn. 
Det var en av tjejerna som när hon var 14 år gammal fått en tumör i benet vilket sedan ledde till att hon fick amputera benet. 
Jag är svag för cancer. Jag kan knappt tänka på det utan att börja gråta. Det är en fruktansvärd sjukdom som drabbar alldeles för många människor varje dag. Min mormor dog i cancer för 16 år sedan dagen efter min tvåårsdag. Jag kommer inte ihåg någonting ifrån det men det finns ändå kvar. Större delen av mammas släkt har dött i cancer så jag tror att anledningen till att jag tycker att cancer är en så hemsk sjukdom är att jag är orolig över att jag någon gång kommer att drabbas utav det själv. 
Det var länge sedan jag tänkte på detta men allt kom upp igen när min gamla låg- och mellanstadielärare för ungefär en vecka sedan blev inlagd på sjukhus på grund av cancer. Jag tror att detta är tredje gången hon har cancer. Det skrämmer mig. Hon är den bästa läraren jag någonsin haft och jag har aldrig mött en människa som har en så positiv inställning till livet som hon har. Hon älskar sitt arbete och utför det på bästa möjliga sätt! 
Jag skänker alla mina tankar till Eva, du är en förebild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0