Det gör mindre ont när man delar med sig

Det finns många som inte kan förstå varför man gråter och varför vissa gråter mer än andra. Jag tror att de som inte gråter förtränger mycket smärta eller helt enkelt inte kan sätta sig in i andra människors situationer.
Jag grät aldrig när jag var liten, det var det värsta jag visste, folk som grät. Jag tyckte det var jobbigt att tycka synd om folk. Det kan jag ibland göra fortfarande men det gäller bara fysisk smärta. Inte psykisk. 
Men nu har jag gått igenom mycket under de senaste åren. Farfar gick bort julen 2009 och efter det gick det bara utför. Min farbror och farmor dog nära inpå varandra och jag tror att allt detta är anledningen till varför jag alltid är den som börjar gråta nu. Jag tycker inte att det är farligt att gråta längre, det är snarare skönt och nödvändigt. 
Detta är självklart individuellt men det är så här jag känner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0